Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe zit het onder de jongeren?  (gelezen 34528 keer)
spartametje
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 3


« Gepost op: 28 Juni, 2005 15:00:10 »

Dag jongeren van Nederland en omstreken! Ik ben eigenlijk benieuwd of er ook gelezen wordt onder de jeugd. Heb jij een goed boek gelezen, wil je juist wat vragen over bepaalde boeken of wil je een boek aanbevelen? Doe dat dan hier!
Gelogd
spartametje
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 3


« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juni, 2005 15:05:08 »

Dan zal ik zelf de spits afbijten. Laatst ben ik begonnen aan de serie: 'De Aardkinderen'. Dit is een serie bestaande uit 6 boeken waarvan de 6e nog 'in aanbouw' is (zie hieronder). Het zijn enorm dikke boeken, maar als je er éénmaal aan begint weet je niet van ophouden. Althans, zo ervaarde ik dat. Ik kan dan ook haast niet wachten op het laatste deel. Ik ben benieuwd of anderen deze boeken ook heb gelezen en wat zij ervan vinden.

De stam van de holenbeer
In de prehistorische wildernis van het Europa van 35.000 jaar geleden vindt de Stand van de Holenbeer een klein meisje. Ze is moederziel alleen; haar familie is bij een aardbeving om het leven gekomen. Hoewel het kind niet tot het volk van de Stam behoort, ontfermt Iza, de medicijnvrouw zich over haar. Ze krijgt de naam Ayla, en Iza onderwijst haar geduldig in heelkunde en kruidenleer.

Als Ayla opgroeit, wordt langzaam maar zeker duidelijk dat ze verschilt van de andere stamleden. Ayla draagt de toekomst van de mens in haar bloed, maar ze botst met de oude cultuur van de Stam.

Ze is vlugger, ondernemender, slimmer, ánders…

De vallei van de paarden
Ayla heeft de Stam van de Holenbeer, waar zij is opgegroeid, moeten verlaten. Eenzaam en verdrietig trekt zij door het barre, prehistorische land van 35.000 jaar geleden, op zoek naar de Anderen, het volk van haar vader en moeder.
Maar als de winter nadert, moet Ayla beschutting zoeken in een grot vlak bij een afgelegen vallei. Door haar kracht en vindingrijkheid weet ze te overleven en sluit ze zelfs vriendschap met de dieren. Als ze op een dag een zwaargewonde jongeman vindt, komt ze voor een keuze te staan. Moet ze haar vertrouwde eenzaamheid inruilen voor de onzekerheid van menselijk gezelschap?

De mammoetjagers
Ayla en Jondalar sluiten zich aan bij de stam van de Mamutiërs, de mammoetjagers. Ze worden gastvrij opgenomen. Dankzij Ayla’s kennis van kruidenleer en heelkunde vindt zij snel haar draai in het stamleven.
Op een ander vlak is het leven echter niet zo eenvoudig. Ze ontmoet de fascinerende meesterbeeldhouwer Ranec, tot wie zij zich sterk voelt aangetrokken. Voor wie zal zij kiezen, de vertrouwde maar jaloerse Jondalar, of de aantrekkelijke Ranec?

Het dal der beloften
Ayla en haar geliefde Jondalar verlaten de Mamutiërs en gaan op weg naar Jondalars eigen volk. Samen met Wolf en de paarden Whinney en Renner trekken ze dwars over het Europese continent van 35.000 jaar geleden.

Een vuurplaats van steen
Eindelijk, na een reis vol gevaren over de grote gletsjer, arriveren Ayla en Jondalar bij het volk van de Zelandoniërs. Marthona, de moeder van Jondalar, ontvangt hen met open armen. Ook Zelandoni, de geestelijke leidster van het volk en de vrouw die Jondalar inwijdde in de liefde, is onder de indruk van Ayla en wil haar tot haar leerling maken.
Maar behalve bewondering dwingt Ayla ook afgunst en wantrouwen onder de grotbewoners af. Het doet haar beseffen dat ze nog een lange weg te gaan heeft voordat Jondalars volk haar zal accepteren. Maar wil ze dat ook werkelijk? En zal de geest van de holenleeuw het toestaan?


Gelogd
roald
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Man
Berichten: 10


Welkom


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Juli, 2005 21:35:15 »

Beste Spartametje,

Toen ik naar Venetië ging heb ik het boek: "Doge Ring van Venetië" van Thea Beckman gelezen. Ik vind het altijd leuk om boeken te lezen over een bepaald gebied waar ik me begeef. Over de geschiedenis van een bepaald gebied waar je je begeeft. Ik vertel niet alles maar je leert altijd dingen zoals dat er vroeger twee pausen waren. Er was er niet alleen één in Rome. Helaas is het alweer een tijd geleden dat ik dit boek heb gelezen maar zeker de moeite waard om mee te nemen op vakantie in Italië in de buurt van Venetië als je tevens Venetië tijdens die vakantie gaat bezoeken. Volgende week ga in naar Stockholm en in het boek van Geert Mak over Europa staat vanaf bladzijde 191 hier een stuk over lees daarom niet het hele boek nog.
Gelogd

Vrije tijd? Bezoek ook eens www.lekkervrij.nl
enschede-er
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 15


« Antwoord #3 Gepost op: 15 Juli, 2005 21:50:37 »

Boeken

De meeste boeken onthoud ik niet zo.
Wel kan ik zeggen dat ik nu veel fantasyboeken lees
ik geef even een voorbeeld
schrijver: 'weet ik veel' boeken van de zieners, deel 3 geloof ik, titel het vermogen en de wijsheid.
Begin verklaring waarom ik met deel 3 ben begonnen: laat ik simpel wezen, de titel sprak me aan.
het verhaal: er is een jongen die bepaalde gaven heeft en weer een enorme overlevingstocht maakt om een land te herstellen.
ik vond het inlevende heel leuk, bovendien denk ik altijd, waarom zou het niet kunnen, veel leukere vraag dan of het wel kan.
ok volgende titels: elfensprookje, de magier; wederom zoek de schrijver op, deze is wel bekend. elfensprookje vond ik een heel mooi einde hebben, waarbij van alles verbonden wordt. magier (nogmaals leuke titel) heeft weer zo'n mooie inlevingskracht al is de wereld van fantasy natuurlijk veel te groot om in een keer te bevatten.

Overige boeken,
tja niet dat ik me er veel kan herinneren,
maar vond de schrijvers, thea beckman, roald dahl
etc.
Gelogd
marleen
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 5


« Antwoord #4 Gepost op: 28 September, 2005 21:09:33 »

iemand de Da Vinci Code gelezen?
Gelogd
roald
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Man
Berichten: 10


Welkom


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Oktober, 2005 19:40:08 »

Ik ben begonnen met lezen echter nu overgestapt naar het luisterboek van de Da Vinci Code voor het slapen gaan... Mijn bevinding tot nu toe is dat werkelijkheid en fictie erg door elkaar worden gehaald dus wil het boek die dit weer rechtzet tevens lezen of als er een evt. ook een luisterboek van is ook horen.
Gelogd

Vrije tijd? Bezoek ook eens www.lekkervrij.nl
F.R.O.G. Squad
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 30


« Antwoord #6 Gepost op: 16 Januari, 2006 00:01:32 »

eigenlijk heel stom maar het boek: "Vreemdelingenrecht in Nederland" auteur: kuijer is een super boek, meestal lees ik geen rechtenboeken als hobby, alleen voor school, maar dit is een boek dat ik met veel plezier lees, ook naast de studie, dus als je in de buurt komt van Broese boekenwinkels of bol.com .....

leuk boek

gr.

alfredo (Frog)
Gelogd
Kim
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 190



« Antwoord #7 Gepost op: 14 Februari, 2006 18:33:49 »

hee ik vind alle harry potter boeken echt de gaafste boeken die er zijN!!!!!!!!!!

vooral de 5de!

en de films natuurlijk ook!!!
Gelogd
Maaike
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 201



« Antwoord #8 Gepost op: 20 Februari, 2006 16:38:47 »

ja kimberly dat vind ik ook de films..

ik heb de boeken niet geleest
Gelogd
Kim
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 190



« Antwoord #9 Gepost op: 20 Februari, 2006 22:40:58 »

oow heb je de boeken niet geleest??

haha  Wink
Gelogd
Hendrik Boomstam
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 68


« Antwoord #10 Gepost op: 20 Februari, 2006 22:42:42 »

Yo,

die Harry Potter vind ik echt zo'n vrouwenversierder, hè? vinden jullie dit ook?
Gelogd
Kim
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 190



« Antwoord #11 Gepost op: 22 Februari, 2006 16:55:59 »

ja ben ik het helemaal mee eens..

maar niet alle vrouwenn!

maaike en ik Bijv. niet.

maar een andere vriendin van mij is weer helemaal verliefd op hem..


dus er zit een kerntje van waarheid in ja..
.
mzzl
Gelogd
Maaike
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 201



« Antwoord #12 Gepost op: 22 Februari, 2006 17:18:44 »

ja ik bv niet;) hehehe

Gelogd
Kim
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 190



« Antwoord #13 Gepost op: 22 Februari, 2006 18:55:30 »

nee maar dat had ik ook gezegd hea Tongue Tongue


Dus..
Gelogd
lisette
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Geslacht: Vrouw
Berichten: 59



« Antwoord #14 Gepost op: 22 Februari, 2006 22:49:14 »

ik kan nou ook niet zeggen dat ik hopeloos verliefd op em ben. Maar de boeken zijn erg goed!

(k)
Gelogd

Een wokpan is net een vergiet, maar dan zonder de gaatjes
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar: