Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Taizé (waaronder de taizéreizen)  (gelezen 36447 keer)
herman
Administrator
******
Geslacht: Man
Berichten: 485



WWW
« Gepost op: 09 November, 2004 18:13:24 »

Taizé

JONGERENREIS NAAR TAIZÉ

Beste mensen,
Ik hoorde, dat veel van ons en daarnaast anderen in reactie op de foto's (die er nog nooit zijn geweest) dolgraag mee willen naar Taizé.

Reden genoeg dus om iedereen op de hoogte te houden van de reizen naar Taizé.

Vanaf nu kunnen jullie op deze plek op de site de komende reizen naar Taizé zien. Door wie en wanneer het wordt georganiseerd met contactadressen e.d.

Daarnaast wil ik iedereen die ook Taizéreizen organiseert van harte uitnodigen om dit aan mij door te geven zodat ik iedereen hiervan op de hoogte kan stellen. Je kunt met een gratis lidmaatschap je eigen reizen plaatsen op www.jongerenwebsite.nl. Meer informatie hierover staat op de hoofdpagina van www.jongerenwebsite.nl. Vragen? info@jongerenwebsite.nl.

**************************************************************

Tim van de Weg
Franeker/Groningen

17/05/2004 19:44

Hé mensen, ik ben blij dat ik Taizé heb mogen meemaken en ik ben eigenlijk benieuwd hoe anderen het ervaren hebben. Dus, wil je wat kwijt over Taizé, doe het hier...

**************************************************************

Sonja
Wirdum

18/05/2004 08:51

nou ik ben er dan zo'n twee jaar geleden voor het laatst geweest dat was mijn 2de keer. Ik zou er dolgraag weer een keer heen willen, vond het zo lekker rustig daar. en aan de foto's te zien is er ook weer het een en ander veranderd.

**************************************************************

Tim van de Weg
Franeker

19/05/2004 12:22

Tja, ik vond het ook een mooie belevenis. 'k Zou ook wel weer willen volgend jaar. Misschieen een idee om dan ook weer eens te gaan?

**************************************************************

Herman
Joure

21/05/2004 03:12

Jongens en meisjes,

Taizé was geweldig. Je gaat er lekker gewoon als vrienden met elkaar om. Je kunt veel met elkaar bespreken zonder dat je bang hoeft te zijn dat een ander je niet serieus neemt.
Bijzonder vond ik zelf de zegeningen van frčre Roger. Dat deed me wel wat. Vooral ook die liefde die hij uitstraalt.
Het feit, dat er een plek is waar duizenden jongeren uit de hele wereld samen komen is natuurlijk prachtig.

**************************************************************

Sonja
Wirdum

22/05/2004 10:54

Nou ik ga ook zeker weer zodra ik er vrij voor kan krijgen en er is zo'n reis dan ga ik zeker, maar mijn voorkeur heeft toch de herfstvakantie, maar de laatste keer ging die helaas niet door.

**************************************************************

09/11/2004:

hey everyone,
first of all, i miss ya !!
it was such a week...
my turn now, i had an idea, i thought that we should start a prayer group
guys,
for those who want off course, all respect to the ones who don't feel
confortable,
it would be a great way t keep the unity of the body of Christ...
so when someone has a issue, something to share, others can in the silence
of their heart
or with other brothers and sisters pray about it, the power of prayers is
real, it is amazing when you believe. so i'll start guys, my girlfriend is
leaving to go back to houston and i feel weird about it,
i'm nervous to the extreme, i even ended up going to the emrgency the other
day because of an anxiety attack, it is just that 1 year ago my fiancée (ex
girlfriend) was heading back to the states and that she never came back, i'm
having some kind of a déjŕ vu you know, i feel like my girlfriend is going
to do the same, so please pray for me that Christ can give me his peace,
trust and serennity, i need Jesus to heal my stressed out heart, thank you.

God bless you

Made by Aurel
« Laatste verandering: 01 Oktober, 2006 09:00:56 door herman » Gelogd
Heleen
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 1


« Antwoord #1 Gepost op: 10 November, 2004 10:27:34 »

Hey Aurel,

what a great idea you have.
First off all, I miss you guys too, it was so good to be together for a whole week and share so much.
I can understand that you're scared about whats going to happen with your girlfriend. I'll pray for you
At the moment i feel like praying. I'm al little confused, there's so much going on in the Netherlands, the terrorist attacks has been started over here and it scares me. Every day there are new attacks, they put moslims schools on fire (what does these children has to do with it) , people who are threatened or killed. It feels like everyone is getting mad and we all live in this world.
I like to pray for everyone to stay calm and get peace in your heart, so that we all can deal with everything in the world thats going on.

Love to all, and Gods Blessing, Heleen
Gelogd
Jibi
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 1


« Antwoord #2 Gepost op: 15 November, 2004 23:06:29 »

Hey !!! Thx herman, a new way to talk, your forum !!!  My prayer is for the world, the more we are to pray, the more it's possible... please God, help us, for us and for our children ... I understood in Taizé that... Our Lord wants us to be united... Smiley glory to Him, and God bless you all

                                                                                        Jibibi Smiley
Gelogd
aussiejoost
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 10


« Antwoord #3 Gepost op: 19 November, 2004 20:00:49 »

Goodday mate!!!

I would like to say something about the taizeguys. Its is the source to get people from different believes. I would like to count the islam as well. do you see any hate our jalous in taize? the answer is NO!!! So I want to say, stand up all, go to taize, and try to understand the other believe, the other human. 'i've you save one human, you save the planet.'

Greetz joost(netherlands)
Gelogd
j-frericks
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 17


« Antwoord #4 Gepost op: 05 Maart, 2005 22:58:43 »

wat ik van Taizé vindt?, en waarom ik het jou heel erg aanraad?:

Even een korte eigen ervaring:
Toen ik voor de eerste keer meeging met de bus, wist ik niet wat ik moest verwachten. Toen we er bijna waren met de bus, was het wel spannend hoe het er uit zag: hoe groot was de kerk, hoeveel mensen zouden er zijn, sliepen we in tenten of huisjes?:
Nou.....ik ben er afgelopen najaar voor de 4e keer geweest en......volgend jaar weer. Waarom?: de sfeer die er heerst: zo gemoedelijk, je bent wie je bent. We letten niet op huidskleur, de vorm waar in je verkeerd, of je wel verstaanbaar bent (anders vraag je het gewoon nog een keer, toch?). Daarnaast moet je wel van ietsje primitief houden, maar....daar is toch niets op tegen aangezien Jesus ook alles deelde? En dan nog die massaliteit van jongeren: het aantal (specifiek van Taizé) in de leeftijd van 16 t/m 30 jaar,: 6.000 (najaar) wat mijzelf o.a. veel aanspreekt: SUPER FANTASTISCH, zo bijzonder. DUS; houd je van mensen, een gemoederlijke sfeer en ietsje primitief?: GA/KOM naar Taizé.

Jorden
« Laatste verandering: 05 Maart, 2005 23:01:56 door j-frericks » Gelogd
herman
Administrator
******
Geslacht: Man
Berichten: 485



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Maart, 2006 19:31:58 »

Meer info: taize.jongerenwebsite.nl
Gelogd
laurensb
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 3


« Antwoord #6 Gepost op: 14 April, 2006 12:24:36 »

Hey Herman kerel,

Heb de zelfde ervaring mee gemaakt als jou. Taize is inderdaad een speciaale plaats; eigenlijk zou elke jongeren deze mooie plaats moeten leren kennen. Taize is namelijk een plaats met rust en vreden.
Ik zou zeggen tegen alle jongeren ga er voor!!!!

Gr Laurensb
Gelogd
Thea
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 6


« Antwoord #7 Gepost op: 05 September, 2006 17:24:35 »

Beste mensen,

Hopelijk hebben jullie allemaal een goede zomervakantie achter de rug.
Wij wel, dus we gaan met veel plezier weer een jaar Taizégebeden
tegemoet. Hierbij willen we je dan ook graag uitnodigen voor het
volgende gebed met liederen uit Taizé. Dat zal zijn op maandag 11
september. Same time, same place, dus om 21.00 uur in de Oranjekerk,
2e Van der Helststraat. Wil je van tevoren mee-eten, dan ben je om
19.30 uur welkom. Meldt je wel even aan via een mailtje aan dit adres,
dan weten we dat met boodschappen doen.

Om in het nieuwe seizoen elke maand weer een Taizégebed te kunnen
houden, zijn we op zoek naar versterking van de voorbereidingsgroep.
Daarnaast zoeken we mensen die een instrument bespelen (gitaar,
blokfluit, dwarsfluit, cello, hobo, etc.) of die het leuk vinden om te
zingen.

Dan zijn hier de data voor de gebeden in dit seizoen, zet ze vast in je agenda!
11 september 2006
9 oktober 2006
13 november 2006
11 december 2006
8 januari 2007
12 februari 2007
12 maart 2007
16 april 2007 (LET OP: dit is de 3e maandag van april, in verband met Pasen)
14 mei 2007
11 juni 2007

De liturgie voor het gebed op 11 september is als volgt:
- Openingslied: L'ajuda em vindra
- Verzen uit Psalm 146, afgewisseld met Alleluia 16
- Lied: Beati voi poveri
- Lezing: Efeziërs 4: 1-7
- Lied: Benedictus qui venit
- Stilte
- Voorbeden, afgewisseld met Kyrie 18
- Our Father
- Lied: Dona la pace
- Gebed
- Zegenbede
- Slotlied: Ubi caritas

We hopen je te zien!
Een vriendelijke groet, namens de voorbereidingsgroep,
Dorien Keus
Gelogd
alidak@hetnet.nl
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 6


« Antwoord #8 Gepost op: 12 September, 2006 21:04:09 »

 AA099
Vanuit Leiden of Utrecht naar Taize in de herfst?
Neem contact op met 0713648041 of mail   alidak@hetnet.nl
Er kunnen nog veel jongeren mee ...
Gelogd
aliejenne
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 11


« Antwoord #9 Gepost op: 13 September, 2006 22:01:11 »

Taizédag in Dedemsvaart

De Werkgroep Taizé Dedemsvaart organiseert  op zaterdag 14 oktober 2006 een Taizédag in het Gereformeerd Kerkelijk Centrum (Wilhelminastraat 3) voor iedereen uit de wijde omgeving van Dedemsvaart. Taizé is een dorpje in Frankrijk, waar broeder Roger ongeveer 60 jaar geleden een oecumenische broedergemeenschap stichtte die inmiddels is gegroeid tot een gemeenschap van ongeveer 100 broeders. Jaarlijks komen in Taizé honderdduizenden jongeren uit alle werelddelen samen om elkaar te ontmoeten, te bidden en zich voorbereiden om vrede, verzoening en vertrouwen onder mensen ( in hun eigen woon- en leefomgeving) te bevorderen.
Deze dag zal om 10.00 uur beginnen en bestaan uit Taizévieringen, bijbelinleiding, gesprekken en workshops. Bij de workshops kan gekozen worden uit diaconale, creatieve en bijbelse onderwerpen. Tussen de middag is er een maaltijd met broodjes en soep. Tijdens deze dag zal het Nederlands Bijbelgenootschap een Jongerenbijbel aan de Werkgroep Taizé aanbieden. De dag zal ongeveer om 17.30 uur afgelopen zijn.
De kosten van deze dag zijn  € 3,50 (te voldoen op de dag zelf). Na afloop van de laatste viering wordt er gecollecteerd voor “Operatie Hoop” van de Broeders uit Taizé.
De vieringen zijn vrij te bezoeken en beginnen om 10.00 uur, 12.45 uur en 16.30 uur. Voor informatie en opgave voor de Taizédag (voor 1 oktober)  kunt u terecht bij Jeltje Nijhuis 0523-616346 of bhnijhuis@home.nl
Gelogd
Thea
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 6


« Antwoord #10 Gepost op: 03 Oktober, 2006 16:55:13 »

Beste mensen,

Hierbij willen we je graag uitnodigen voor het volgende gebed met liederen uit Taizé. Dat zal zijn op maandag 9 oktober. Same time, same place, dus om 21.00 uur in de Oranjekerk, 2e Van der Helststraat. Wil je van tevoren mee-eten, dan ben je om 19.30 uur welkom. Meldt je wel even aan via een mailtje aan dit adres, dan weten we dat met boodschappen doen.

Nog steeds zijn we dringend op zoek naar versterking van de voorbereidingsgroep. Daarnaast zoeken we mensen die een instrument bespelen (gitaar, blokfluit, dwarsfluit, cello, hobo, etc.) of die het leuk vinden om te zingen.

De liturgie voor het gebed op 9 oktober is als volgt:
- Openingslied: Wait for the Lord
- Verzen uit Psalm 85, afgewisseld met Alleluia 1
- Lied: The kingdom of God
- Lezing: Jesaja 2: 1-5
- Lied: I am sure I shall see
- Stilte
- Voorbeden, afgewisseld met Kyrie 5
- Our Father
- Lied: Oculi nostri
- Gebed
- Zegenbede
- Slotlied: Confitemini Domino

We hopen je te zien!

Een vriendelijke groet, namens de voorbereidingsgroep,
Dorien Keus
Gelogd
aussiejoost
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 10


« Antwoord #11 Gepost op: 20 Oktober, 2006 17:16:14 »

Hoi allemaal,



Op 10 en 11 november is er weer een taizejongerenweekend. Jij bent ook van harte welkom!

Ter gelegenheid van het 50-jarige jubileum van het bisdom Rotterdam zijn broeders van Taizé uitgenodigd voor een jongerenweekend in Delft.
Twee Nederlandse broeders, broeder Sebastien en broeder Rob, komen naar Nederland om jongeren te ontmoeten en met hen in de sfeer van Taizé in gezang en gebed bij elkaar te komen.

Thema van het weekend:
Vreugde, barmhartigheid, eenvoud

Mensen van de WEG

Meer informatie:
http://taize.jongerenwebsite.nl/Poster_Delft.pdf en http://www.taizeindelft.nl/
Gelogd
bijbelgenootschap
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 2


« Antwoord #12 Gepost op: 20 Oktober, 2006 18:03:16 »

PRIMEUR NEDERLANDS ONZE VADER UIT TAIZÉ

Zangbundel verschijnt op 4 november in de Bijbel10daagse

De broeders van Taizé in Frankrijk hebben voor het eerst een Nederlandse versie van hun vierstemmige Onze Vader gemaakt. De compositie verschijnt in het kader van een Onzevader-project in de Bijbel10daagse op initiatief van de Raad van Kerken in Nederland. Voor de officiële Nederlandse versie is de tekst gebruikt van de interkerkelijke Nieuwe Bijbelvertaling (NBV). Taizé is een oecumenische kloostergemeenschap in de Franse Bourgogne, die jaarlijks tienduizenden jongeren ontvangt. De meditatieve muziek uit Taizé wordt overal ter wereld gezongen.

De compositie beleeft zijn premičre tijdens een zangdag op 4 november in de Jacobikerk, st. Jacobsstraat 171 te Utrecht, van 10.00-16.00 uur.
Op deze dag worden twaalf merendeels nieuwe Onzevader-composities ten doop gehouden. Zij dragen de sfeer van verschillende kerktradities en zijn getoonzet door onder anderen Denise Jannah, broeder Bruno Wilderbeek OSB, Gert Landman, Heiko Oosterbeek, Christian Izaac Tamaela, Willem Blonk, Roel van Kesteren, Jetty Podt en Dirk Zwart.
Voor deze oecumenische dag kunnen kerkmusici, koorzangers en belangstellenden van alle gezindten zich aanmelden via de website www.bijbel10daagse.nl. Deelname kost € 20,- inclusief, koffie, thee, bladmuziek en lunch.

Het zingen wordt afgewisseld met korte lezingen van Andries Govaart en Arnoldien van Berge. Tevens worden enkele nieuwe composities op de Psalmen in de NBV ten gehore gebracht, en maakt zanger Jan Rot de winnaar bekend van de Psalmenwedstrijd van de Amsterdam University Press.

De composities verschijnen die dag in een zangbundel getiteld ‘Onze Vader gezongen - Twaalf composities naar verschillende kerkelijke tradities op de tekst van Matteüs 6:9-13 uit De Nieuwe Bijbelvertaling’. Deze koorbundel kost € 4,- per stuk en wordt in pakketten van vijf verkocht. Tijdens de introductieperiode tot 1 februari 2007 geldt 10% korting, nl. €18,- in plaats van € 20,- voor een pakket van vijf stuks, ISBN 90 6173 947 0, besteladres info@rkbijbel.nl of venv@bijbelgenootschap.nl.

‘Onze Vader gezongen’ is een uitgave de Katholieke Bijbelstichting en het Nederlands Bijbelgenootschap, de organisatoren van de Bijbel10daagse, die wordt gehouden van 27 oktober t/m 6 november. Informatie is te vinden op www.bijbel10daagse.nl.
Gelogd
alidak@hetnet.nl
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 6


« Antwoord #13 Gepost op: 08 Mei, 2007 23:31:58 »

Wij gaan naar Taize, van 20 tot en met 28 oktober 2007. We vertrekken vanuit Leiden en Utrecht, met een touringcar. Wil je met ons mee: meld je aan: telnr. 0713648041 of email: alidak@hetnet.nl          , ook voor aanvullende info. AA115
Bel of mail gerust!
Alma Kikkert.
Gelogd
hermanek
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 4


« Antwoord #14 Gepost op: 28 Mei, 2007 16:49:02 »



 AA096

Wie zou wel eens met de motor naar Taizé willen?
Ik zoek een paar medereizigers die een keer met eigen motor de tocht willen maken.
Tijdstip en duur in nader overleg

Reageer als je zin hebt!

Herman
Apeldoorn
hermanek@planet.nl

AA096
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar: