Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Jeugd- en jongerengroepen  (gelezen 62359 keer)
herman
Administrator
******
Geslacht: Man
Berichten: 485



WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 25 Februari, 2007 11:40:22 »

Hallo iedereen,

Op verzoek van een aantal van jullie ook even een vermelding hierover in de activiteitenagenda. Op jongerenwebsite.nl kun je ook een  overzicht van de verschillende taizédiensten vinden, die in heel nederland zijn.
Zoek je zo'n dienst om eens bij te wonen klik dan op deze link: http://taize.jongerenwebsite.nl/taizenederland.htm
Alles staat op alfabeth en op plaats.
« Laatste verandering: 24 Oktober, 2007 16:58:12 door herman » Gelogd
Heidi K4K
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 4


« Antwoord #46 Gepost op: 08 Maart, 2007 22:22:40 »

Ik wil jullie graag wegwijs maken bij de vereniging Kids 4 Kids.  Kids 4 Kids is een vzw die kinderen aanzet kinderen te helpen, maar daarbuiten organiseren ze super leuke zomerkampen. AA115

Onze Bestemming AA094
De Sinaï leek ons de bestemming bij uitstek. Door haar grote geschiedenis is het Egyptische schiereiland gevuld aan culturele rijkdom.  Ze beschikt over een mekwaardige natuur, geologische verschijnselen en een enorme diversiteit. Landschappen even oud als de aarde, het krijttijdperk, het jura tijdperk alles is er vertegenwoordigd.  Ze is ook het natuurlijk decor van de bijbelse verhalen, Mozes zou hier de 10 geboden hebben ontvangen en de braamstruik is nog steeds een bezienswaardigheid. Je vindt er de mooiste koraalriffen het dichts bij Europa gelegen, omgeven door een grote variëteit van kleurrijke vissen.
Driehoek tussen Europa, Afrika en Azië, een woestijn omringd door Zeeën, waar de bedoeïenen, de orginiele woestijn bewoners en bekend voor hun grote gastvrijheid ons verwelkomenen.  In een bedoeïensvissersdorpje nabij Nuweiba, dat bekend raakte door de aanweezigheid van " Oleen" de dolfijn, dat o.a. werdt beschreven in het boek " de jongen en de dolfijn"  hebben we onze eigen Lodge: Ghannah Lodge gebouwd voor en door de Kids 4 Kids in het kader van een project voor duurzame ontwikkeling.

Enig in het genre, de Kids 4 Kids dol-fijne kampen kennen sinds 10 jaar een denderend succes.  De Dol-fijne kampen bruisen van avontuur en memorabele ervaringen.
Als vereniging zijn we niet uit op winst te maken, het doel is simpel: Kids 4 Kids wil al zijn deelnemers een onvergetelijke vakantie bezorgen in de Egyptische Sinaï.  De jongerenkampen gaan door in Ghannah Lodge, de lodge is het resultaat van de inzet van de jongeren van Kids 4 Kids (www.ghannahlodge.net)
Je gaat op vakantie om lol te hebben, te spelen, creatief te zijn en een stukje van de wereld ontdekken.  Dat staat bij Kids 4 Kids dan ook voorop en onze jeugdkampen bieden een meerwaarde. 

Iedereen heeft een onbezorgde en prettige vakantie nodig.
Voor sommige kinderen geldt dat extra. Daarom proberen we in een aantal jongeren mee te nemen die het wat minder makkelijk hebben. Bijvoorbeeld door ziekte, leerproblemen, omdat ze een handicap hebben of in een tehuis leven, maar er kan tijdens het jaar ook gespaard worden zodat de jongeren hun eigen financiële inbreng hebben voor het bekostigen van hun kamp.
Zo ontstaat een mix van achtergronden en culturen en óók dat maakt een Kids 4 Kids kamp heel bijzonder. Jongeren samen brengen  die elkaar in het dagelijks leven niet zo snel tegenkomen.

Onze vakantiegroepen zijn relatief klein.
Afhankelijk van het thema is er plaats voor een twintigtal jongeren per groep. Het minimum aantal deelnemers ligt rond de 12.  We hebben vast gesteld dat de leeftijdsverschillen enorm interessant kunnen zijn. De jongeren leren van de ouderen en de ouderen worden gestimuleerd door de kleineren.  Ze leren op mekaar te rekenen.  Geen gemaakte of uiterst beschermde wereld maar een weerkaatsing van onze samenleving.  Zo krijgen de kinderen een vakantieprogramma dat precies bij de nood van hun ontwikkeling past.


De zomer 2007 biedt de volgende kampen
(www.kids4kids.be/dolfijnkampen.html):1 tot 15 juli: filmweek & zwemmen met dolfijnen
15 tot 30 juli: Zoals een Bedoeïen de woestijn doorkruisen en ontdekken wie de mol is?
5 tot 19 augustus: Als astro kid galaxieën trotseren onder een regen van vallende sterren
5 tot 19 augustus: Kamelenschool, als een bedoeïen door de woestijn samen met je kameel
19 tot 30 augustus: een reis in teken van Djembé en afro dans leren
2 tot 16 september: een reis waar u de didgeridoo leert bespelen

Ouders kunnen hun kinderen met een gerust hart aan Kids 4 Kids op kamp laten gaan.
Om dat te verzekeren gaan er tijdens onze jeugkampen zeer veel begeleiders mee.
Waardoor iedereen persoonlijke aandacht krijgt.
Een begeleidingteam van Kids 4 Kid's kampen bestaat uit 1 begeleider op elke 3/4 deelnemers.
Alleen inschrijven is dus geen enkel punt, bovendien zijn nieuwe vrienden gauw gemaakt.
We vinden het belangrijk dat kinderen zich veilig en vertrouwd voelen op vakantie. Tijdens de kampen is er wordt er steeds een familie sfeer gecréeerd.

Enthousiast  begeleidingsteam
Onze begeleiders zijn vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten om alle deelnemers een fantastische vakantie te bezorgen. Gans het jaar door zetten ze zich in om het contact tussen de jongeren te behouden

Tijdens elk kamp van Kids 4 Kids is de  coördinator mee.
De coördinator is een ervaren begeleider.
Die zowel het regio door en door kent en geintegreerd is bij de lokale bevolking.
Voorafgaand aan de jeugdkampen worden ouders en kinderen uitgenodigd op een reis réunie om met het team kennis te maken.

Aarzel niet en schrijf je in via onze site www.kids4kids.be/dolfijnkampen.html, want de plaatsen zijn beperkt! of mail kids4kids@skynet.be
« Laatste verandering: 09 Maart, 2007 16:47:44 door herman » Gelogd
woeppie
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 8


« Antwoord #47 Gepost op: 18 Mei, 2007 18:49:50 »

Ik zit bij een vet leuke jongerengroep het schakeltje, www.schakeltje.tk. Elke maand komen we bijelkaar en hebben we leuke, gezellige en indrukwekkende avonden met elkaar !:)
Gelogd
Frunk
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 1


« Antwoord #48 Gepost op: 12 Juni, 2007 20:22:35 »

 Yow!!

Mijn naam is Frank en ik mag mij vanaf het allereerste begin een Mover noemen! Tegenwoordig ben ik samen met Egbert verantwoordelijk voor de muziek en speel ik gitaar en onze MoveBand!! beavisbutthead

Verder: Ik ben 19 jaar en studeer in Enschede. Ik hou van sport en dus ook van muziek! Voor de centen doe ik de afwas in Frieslands beste pizzeria; Ponte Vecchio in Bolsward.

Binnenkort weer een stukje, maar nu kennen jullie mij ook!

Muziekale groet,
Frank

 you

Gelogd
Vastine
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 3


« Antwoord #49 Gepost op: 19 Juni, 2007 16:58:21 »

Hullo,

Long time since we communicted,but i hope all is well with you. I'm also doing well.

I just wanted to know from you wether there will be any youth meeting this summer holiday,incase there is any.i'll be very grateful if you let me know.

Thanks alot,wish you all the best.

Greetings,Vastine.
Gelogd
herman
Administrator
******
Geslacht: Man
Berichten: 485



WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 19 Juni, 2007 17:36:36 »

Hello Vastine,

There are no youth meetings in the summer holiday here, but there are youth meetings on
other dates.

I will give you them.

20 june meeting youthgroup bonifatiusgroep leeuwarden
30 june meeting youthgroup heartbeat swifterbant
5 september meeting youthgroup bonifatiusgroep leeuwarden
6 october meeting youthgroup movement bolsward

Greetings,
herman
Gelogd
brenda
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 03 Januari, 2008 09:05:52 »

Ik zit eigenlijk helemaal niet bij een of andere groep aangesloten. Zit in leeuwarden op school.. Wat doe je eigenlijk allemaal met zo'n groep? Ben wel nieuwschierig
Gelogd
Jeroen
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 4


« Antwoord #52 Gepost op: 04 Januari, 2008 11:46:57 »

Ik zit ook niet echt bij een groep..
Gelogd
herman
Administrator
******
Geslacht: Man
Berichten: 485



WWW
« Antwoord #53 Gepost op: 27 Januari, 2008 22:40:26 »







Meer info: http://rkjongerenarnhem.jongerenwebsite.nl/
« Laatste verandering: 12 September, 2008 17:50:56 door herman » Gelogd
RKJArnhem
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 2

www.jongerenwebsite.nl - welkom thuis op jouw netwerk


« Antwoord #54 Gepost op: 03 Februari, 2008 18:14:28 »

Beste allemaal,

De r.-k. Jongerengroep Arnhem is een ontzettend leuke groep. Ik zou zeggen kom een keertje kijken als je in de buurt bent.

Groet,

Nelleke
Gelogd
herman
Administrator
******
Geslacht: Man
Berichten: 485



WWW
« Antwoord #55 Gepost op: 21 Augustus, 2008 17:31:22 »

Activiteiten r.-k. Jongerengroep Arnhem:

Klik hier: http://rkjongerenarnhem.jongerenwebsite.nl/
« Laatste verandering: 01 Maart, 2009 21:26:56 door herman » Gelogd
frank
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 2

www.jongerenwebsite.nl - welkom thuis op jouw netwerk


« Antwoord #56 Gepost op: 02 November, 2008 00:02:31 »

Ja welke jongere van deze tijd heeft geen lidmaatschap bij een jongerengroep.
ik ben op het moment actief in maar leifst 3 jongeren groepen maar dat kan ook altijd nog overtroffen worden.
of niet dan

groeten Frank
Gelogd
Stewie
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 20

www.jongerenwebsite.nl - welkom thuis op jouw netwerk


« Antwoord #57 Gepost op: 01 December, 2008 10:12:41 »

Ik zit bij t latinteam (L)
Gelogd
lwk88
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 226


« Antwoord #58 Gepost op: 20 Juli, 2009 20:45:26 »

Ik heb vroeger een eigen jongeren groep gehad, maar dat is inmiddels ook al meer dan 3 jaar geleden, van 2001 tot 2006
voor meer info www.ls-gang.nl heden nog uit de lucht AA123
Gelogd
unimog
Voorgesteld, goedgekeurd
****
Berichten: 47


www.jongerenwebsite.nl - welkom thuis op jouw netwerk


« Antwoord #59 Gepost op: 01 Januari, 2010 15:16:06 »

oeralthus is een leuke jongerengroep we zitten altijd in een keet hartstikke leuk! Grin
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar: