Nieuwsbrief Pinkstertuin, Verantwoordelijk uitgever, Sylvia Lucia
Oproep voor mensen die hun bijna dood ervaringen willen delen. Ook geld dit voor ouders van kinderen
die herinneringen hebben aan hun vorige leven.
Wilt u ons uw verhaal vertellen mailt u dan naar
Sylvia-Lucia@home.nl "Heimwee naar de Pinkstertuin"
Autobiografie over uittredingen.
Auteur Sylvia Lucia
bestellen? dat kan via de website
http://sylvialucia.nlMijn boeken en verhalen zijn geschreven vanuit mijn waarheid en mijn ervaringen. Dat betekent dat de inhoud zowel over mijn ervaringen met mijn hoofdgids en mijn tweelingziel gaat als over mijn dagelijkse leven. Ik vertel over uittredingervaringen afgewisseld met de belevenissen met mijn vrienden die soms leiden tot komische,emotionele of ontroerende verwikkelingen.
In deze herfsteditie wil ik u voorstellen aan de stichting Athanasia
Athanasia is een kritische, onafhankelijke stichting die zich bezighoudt met parapsychologisch, psychologisch en wijsgerig onderzoek naar leven na de dood. Stichting Athanasia werd in augustus 1996 opgericht te Nijmegen en staat officieel ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, KvK 41261343. Initiatiefnemers van Stichting Athanasia waren o.a. drs. Titus Rivas en dr. Hein van Dongen. In het Engels heet Stichting Athanasia: Athanasia Foundation. We beschouwen onszelf als een Nederlandse stichting met sterke internationale ambities die weerspiegeld worden in samenwerking en publicatie binnen Europa en daarbuiten.
De voornaamste namen van mensen die regelmatig betrokken zijn bij werkzaamheden van Athanasia zijn momenteel:
drs. Titus Rivas (psycholoog en filosoof, auteur)
Anny (Stevens-) Dirven (algemene zaken, auteur)
mr. drs. H.A. (Andre) Rozendaal (psycholoog, trainer-coach)
drs. Roman Gruijters (parapsychologie en spirituele tradities)
Sylvia Lucia (onderzoek, auteur, studie parapsychologie)
Abhijat van Bilsen (beursbemensing, voorlichting)
Cardioloog Pim van Lommel deed een vooraanstaand onderzoek naar bijnadoodervaringen. Met Ode praat hij over de levenslessen van mensen op de rand van de dood. ‘Niemand ontkomt aan de consequenties van zijn gedachten.’
Het opmerkelijkste, zegt Van Lommel, is dat zijn patiënten dergelijke verruimde bewustzijnservaringen hebben, terwijl de hersenen geen enkele activiteit meer vertonen. Volgens de huidige kennis in de medische wetenschap is dat onmogelijk. Omdat het onder wetenschappers algemeen wordt aanvaard dat het bewustzijn in de hersenen zetelt, ontstaat nu dus het raadsel hoe mensen bewustzijn kunnen ervaren, terwijl zij tijdens hun hartstilstand (een klinische dood) bewusteloos zijn.
Drs.Titus Rivas
Titus Rivas, psycholoog, filosoof en onder andere reďncarnatieonderzoeker, heeft een naslagwerk van ruim driehonderd pagina's samengesteld, getiteld "Encyclopedie van de parapsychologie van A tot Z"
Titus begint zijn boek met het geven van een uitleg omtrent parapsychologie. De parapsychologie bestudeert verschijnselen die niet aan bod komen in de gangbare wetenschap en tegelijkertijd verband houden met de ziel of geest.
Samenvatting
Christina (pseudoniem), een meisje uit Malden, droomde toen ze drie en een half jaar oud was dat ze gestorven was bij een brand tijdens een vorig leven. De droom leek overeen te komen met wat haar moeder had geweten van een dergelijke brand te Arnhem, die plaatsvond voordat zij getrouwd was. Hoewel het geval ongeverifieerd blijft, bevat het een relevante fobie en ervaringen van de moeder, alsmede een klaarblijkelijke herkenning van het huis in kwestie. Dit geval lijkt daarmee het transculturele patroon te volgen van Cases of the Reincarnation Type (CORTs). De auteur noemt verscheidene interessante implicaties van dit geval.
Meer informatie:
http://www.sylvialucia.nl